Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

To by ovšem znamenalo, že dnes naše vozidla spálí tolik pohonných hmot, které by mohlo nahradit energii jak 25 Temelínů! A to při účinnosti 20 až 30% , při lepší přeměně v turbínách by to bylo ještě víc! Poslyšte, neplýtváme energií? A pak se nemá Zeměkoule oteplovat!

Zkuste si spočítat, kolik elektrické energie potřebujete průměrně na vytápění rodinného domku. Při příkonu elektrokotle 8 kW to máte za den 24 * 8 = 192 kWh, za rok 192 * 365 = 70080 kWh = 70 MWh! A teď to vynásobte počtem domků ... AJ!

Nevloudila se nám tam někde chybička? :-P

2 0
možnosti
Foto

chybička se jistě ráda a často vloudí!! :-) Elektrokotel, jak píšete, ovšem zdaleka nejsou v každém domku a a ni teoreticky nejedou 24h denně protože je elektrárna tak 4x denně vypíná aspoň na hodinu a navíc je výkon kotle regulován termostaty, ne?

4 0
možnosti
Foto

Neznám elektroauta, vzal jsem spalovací s 50 kW, které je ročně v provozu 200 hodin. Ale elektroauta budou muset být daleko, daleko střídmější ve výkonech, třeba jenom lehounká, dvousedadlová, titanová konstrukce, atd.

1 0
možnosti
TD

Nesmyslně komplikovaný výpočet s několika zásadními chybami. Vůbec nemusíte řešit výkon auta se spalovacím motorem nebo jeho rychlost, protože víte, kolik kWh spotřebuje elektromobil na 100 km. Takže bohatě stačí údaj kolik km ročně potřebujete najet.

Průměrné auto najede asi 15 tis km ročně, tj. 41 km denně. Elektromobil spotřebuje asi 20 kWh/100 km, takže těm 41 km odpovídá asi 8 kWh. Osobních aut je registrováno asi 5 milionů. Takže 5M x 8 kWh = 40 GWh. Takže méně než jeden Temelín. Pokud počítáte nabíjení pouze 12 h denně, tak je to asi 1,5 Temelína, i s rezervou pro ztráty při přenosu a nabíjení.

Auto může mít motor s maximálním výkonem 50 kW, ale ten se uplatní jen když máte plyn na podlaze. V praxi využíváte jen zlomek maximálního výkonu. Navíc, spalovací motor má účinnost jen kolem 20-30 %, takže můžete bezpečně předpokládat, že 2/3 toho výkonu přijde vniveč jako odpadní teplo. To samozřejmě s elektromobilem nemusíte nahrazovat.

4 0
možnosti
AG

A nezáleží ta spotřeba náhodou i na jízdním stylu a velikosti auta?

Já jen, jestli také trochu nejste demagog.

2 1
možnosti
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 652x
Kdo jste Kdo jsem? Ten otazník mi chyběl, protože smysl větičky tkví v sebezpytavém dotazovaní. Sebezpytování jakožto očistná procedura, kterou lékaři duší doporučují každému provádět třikrát do roka a na lačno, stejně jako pobyty v hojivých lázních. Ovšem ouha sebezpytování může být zraňující a bolestné, vedoucí často až na samu hranici ztráty integrity, je to silný lék se kterým se musí zacházet opatrně. Kdo jsem? Odpověď neznám, ač se o ni pokoušívám. Což takhle vyslat Jungovy horníky do hlubin vlastního nevědomí, aby tam ve štolách zděděných archetypů zkusmo skládali roztříštěné části obrazu v pošetilé snaze sestavit puzzle na jehož lícní straně spatří kýženou odpověď? Marno, marno, vidím je jak se pomalu vynořují, unavení roztrpčení, někteří i vzteklí. Našli? Nenašli! Našli? Nenašli! Kdo jsem? Vyhýbavou odpověď lze sestavit negativním výčtem, kdo nejsem. Nejsem žena to vím jistě. Rozumím mapám a mluvím rozumně, nehádám se o chiméry nebo dávno vyčpělé grotesky. A potají zkoumal jsem odlehlá zákoutí měkkého břicha, zda se tam neskrývá příšera Uterus! Ne, není tam. Nejsem žena! :-) Kdo jsem? Zeptám se zrcadel, co visí mi na chodbě. Pokaždé odvracím zrak když míjím to místo. Sám sobě se nelíbím a čas jistě a neúprosně okrádá můj kdysi mladistvý půvab, pokud kdy jaký byl, a mění mne ve strašáka malých dětí. Nevím kdo jsem. Kdo jsem? Nakonec vzpomínám, někdo to rozlouskl, to je ono, babička se ptá vnuka: Honzíku kdo jsi?? A zazní správná odpověď: Ale babi to jsem přece já!! Teď nevím jestli to dalo těch alespoň sto znaků!?

Seznam rubrik