Diskuse
Elektromobilita?
Děkujeme za pochopení.
P24a92v61e43l 40D89v79o78ř24á90k
To by ovšem znamenalo, že dnes naše vozidla spálí tolik pohonných hmot, které by mohlo nahradit energii jak 25 Temelínů! A to při účinnosti 20 až 30% , při lepší přeměně v turbínách by to bylo ještě víc! Poslyšte, neplýtváme energií? A pak se nemá Zeměkoule oteplovat!
Zkuste si spočítat, kolik elektrické energie potřebujete průměrně na vytápění rodinného domku. Při příkonu elektrokotle 8 kW to máte za den 24 * 8 = 192 kWh, za rok 192 * 365 = 70080 kWh = 70 MWh! A teď to vynásobte počtem domků ... AJ!
Nevloudila se nám tam někde chybička?
V26l65a11d59i74m88í54r 12V61é20r16o64s73t70a
chybička se jistě ráda a často vloudí!! :-) Elektrokotel, jak píšete, ovšem zdaleka nejsou v každém domku a a ni teoreticky nejedou 24h denně protože je elektrárna tak 4x denně vypíná aspoň na hodinu a navíc je výkon kotle regulován termostaty, ne?
J52a54r75o80s67l80a61v 86H94a29l53u44z69a
Takže jaké auto jste použil, když ta Tesla má jen 24kWh/100 km v reálných podmínkách?
V61l83a55d91i73m20í74r 86V63é97r25o31s61t50a
Neznám elektroauta, vzal jsem spalovací s 50 kW, které je ročně v provozu 200 hodin. Ale elektroauta budou muset být daleko, daleko střídmější ve výkonech, třeba jenom lehounká, dvousedadlová, titanová konstrukce, atd.
T28o64m28á49š 58D28v89o89ř84á23k
Nesmyslně komplikovaný výpočet s několika zásadními chybami. Vůbec nemusíte řešit výkon auta se spalovacím motorem nebo jeho rychlost, protože víte, kolik kWh spotřebuje elektromobil na 100 km. Takže bohatě stačí údaj kolik km ročně potřebujete najet.
Průměrné auto najede asi 15 tis km ročně, tj. 41 km denně. Elektromobil spotřebuje asi 20 kWh/100 km, takže těm 41 km odpovídá asi 8 kWh. Osobních aut je registrováno asi 5 milionů. Takže 5M x 8 kWh = 40 GWh. Takže méně než jeden Temelín. Pokud počítáte nabíjení pouze 12 h denně, tak je to asi 1,5 Temelína, i s rezervou pro ztráty při přenosu a nabíjení.
Auto může mít motor s maximálním výkonem 50 kW, ale ten se uplatní jen když máte plyn na podlaze. V praxi využíváte jen zlomek maximálního výkonu. Navíc, spalovací motor má účinnost jen kolem 20-30 %, takže můžete bezpečně předpokládat, že 2/3 toho výkonu přijde vniveč jako odpadní teplo. To samozřejmě s elektromobilem nemusíte nahrazovat.
A97l21e42x 38G39r70e81g15o40r
A nezáleží ta spotřeba náhodou i na jízdním stylu a velikosti auta?
Já jen, jestli také trochu nejste demagog.
- Počet článků 15
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 652x